top of page
  • תמונת הסופר/תSigal Ofir

?איך עובד עניין השיאצו בעצם

שיאצו היא אמנות מגע יפנית שמטיבה עם הגוף. מגע בגוף מתוך הקשבה עמוקה עם בגדים שמערסל, מניע, משחרר.

תרומת המדיטציה לשיאצו
בעיניים עצומות החושים מתחדדים. גם המגע

ביפן לומדים שיאצו עיוורים, אשר המגע וההקשבה שלהם לגוף מתחדדים בעקבות היעדר הראייה. בהיותי תלמידה תרגלתי פעמים רבות בעיניים עצומות. גם היום לפעמים בעת הטיפול אני עוצמת עיניים.

שאלו אותי השבוע איך שיאצו עוזר?

אני שמחה לענות :-)


במגוון דרכים -

טיפול שיאצו משפר את זרימת הדם והלימפה (נוזל המכיל תאים ממערכת החיסון) בגוף. הזרימה לפעמים לא מיטבית כאשר שריר מכווץ, או כאשר הגוף חוזר על תנועה לא מאוזנת שוב ושוב - כמו, להרים תינוק תמיד על ירך ימין, לסחוב את התיק על כתף שמאל, להחזיק ציוד כבד (מסור, מזמרה...) ביד מסויימת כל הזמן. הטיפול משחרר את השרירים, ומאזן את הגוף.

הטבת זרימת הדם והלימפה משפיעה לטובה על הגוף והנפש ע"י הפחתת לחץ פיזי, ירידה בכאב, נוקשות ותקיעות, וחיזוק נקודות חלשות. גם בלוטות המפרישות הורמונים, ובלוטות לימפה מרוויחות מזרימה טובה יותר של דם ולימפה.

שיאצו - לחץ אצבע. כל החכמה היא לדעת איפה

טיפול שיאצו מיטיב את מצבם של האיברים הפנימיים. גם על ידי שיפור זרימת הדם בגוף, אך גם על השפעה על מערכת העצבים.

מתוך עמוד השדרה שבגב, בין החוליות יוצאים עצבים אל האיברים הפנימיים. "שי" ביפנית משמעו לחץ. "אצו" ביפנית משמעו אצבע. בשיאצו לוחצים ברגישות על נקודות בגוף ומשפיעים על זרימה עצבית. הן בגב בעצבוב האיברים הפנימיים, והן ברגלים, בידיים ובראש. הטיפול יוצר הרמוניה בפעילות האיברים ומיטיב עם הגוף והנפש.

ישנם סוגים שונים של טיפול -

בטיפול עמוק הכולל אבחנה אשאל שאלות רבות שמהן אקבל מידע על מצב האיברים הפנימיים, השרירים והשלד, ומצב הרוח, אתבונן בלשון (שריר) המעידה על מצב השרירים בגוף, ואבצע טיפול אבחנתי לשיקוף ושלילה של מה שעלה בתשאול. לאחר מכן אכין תוכנית אבחנתית. בטיפולים הבאים אתמקד בנקודות התוכנית האבחנתית, עם שינויים הנובעים מההתקדמות.

בטיפול זן שיאצו אטפל בהתאם לדפוסים שיעלו במגע תוך כדי הטיפול. ללא תוכנית אבחנתית, אלא עבודת גוף במובנה הטהור. אתן לידי להוליך אותי ולבחור היכן לפזר עודף והיכן למלא חוסר. אאזן את הגוף בהתאם למה שהוא זקוק לו ומתוך התחברות והקשבה מלאה.



בעיסוי עם שמנים בעלי ניחוחות ארומתרפיים, אשלב את יכולת ההקשבה לגוף, את איזון הגוף באמצעות התייחסות לערוצים ולנקודות השונות יחד עם החלקה על פני הגוף בשמן חם.

את אמנות המגע היפנית שיאצו ואת האבחון על פי הרפואה הסינית למדתי במשך שנתיים מזמן (בתחילת האלף הזה :-). יש לי שנים רבות של ניסיון ואני מעריכה את המפגש ואת העבודה המשותפת לבריאות טובה יותר גופנית ונפשית.

109 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page